kredittkort-forbrukslan6.jpg

Søk om re:member kredittkort. 

Eff. rente 30,33 %,
15 000 kr o/ 12 mnd. Kostnad 1 717 kr. Totalt 16 717 kr.

Svindel- ikke la deg lure

Vi lever i en stadig mer digital verden, og er omgitt av en rekke praktiske hjelpe- og kommunikasjonsmidler i hverdagen, enten det er snakk om mobiltelefoner, e-post eller sosiale medier. Samtidig blir forsøkene på å lure oss, og svindle oss, mer og mer utspekulerte og sofistikerte. Derfor må vi som forbrukere ta vårt ansvar og være på vakt.

Selv om kredittkort er et meget sikkert betalingsmiddel, finnes det alltid en risiko knyttet til svindel. Vi oppfordrer deg derfor til å behandle kredittkortet ditt som et verdipapir, og være varsom ved deling av personlig informasjon.

Bedragere kan forsøke å lure til deg til å oppgi personlig informasjon. Dette kan være sensitiv informasjon som kortnummer og PIN-kode. Det finnes ulike former for bedrageri og de skjer vanligvis via internett, telefon, e-post eller ved hacking av sosiale medier.

Vi i re:member kan love deg at vi er transparente og åpne ovenfor alle våre kunder og vil ruste deg med nødvendig informasjon som kan beskytte deg mot potensielle svindelforsøk, men vi kan ikke love at svindel aldri forekommer. Nedenfor har vi en likesamling med ulike temaer innenfor svindel- og svindelforsøk. 

Dersom uhellet skjer

Hvis du mister kortet eller mistenker svindel kan du døgnet rundt ringe Sperretjenesten på telefon +47 73 89 77 55, tast 1 for sperring av kort. 

Noter ned ditt kortnummer, samt telefonnummer til vår Sperretjeneste, slik at du har det tilgjengelig dersom du mister eller blir frastjålet re:member-kortet. For din egen sikkerhet anbefaler vi at du aldri oppbevarer PIN-koden og kortet sammen. Lær deg PIN-koden din, så er det ingen som kan stjele den fra deg.

 

Phishing via e-post og SMS (Smishing)

Beskyttelse mot svindel

Slik jobber vi med sikkerhet