1. Start
  2. Kundeservice
  3. Kredittkortsøknad

Kredittkortsøknad

Velg spørsmål:

Hvem kan søke om re:member kredittkort?

For å kunne søke om et kredittkort fra re:member må du være over 18 år, ha fast inntekt og ingen betalingsanmerkninger.

Hva skjer med søknaden min?

Etter at du har fylt ut og sendt inn søknadsskjemaet for kredittkort, vil din kredittkortsøknad vil bli behandlet av kundesenteret.

Basert på din kredittrating og opplysningene du har sendt inn via søknadsskjemaet, vil kundesenteret vurdere om vi kan tilby deg et kredittkort eller ikke. Dette vil du få beskjed om via e-post.

Vi gjør oppmerksom på at vi også innhenter ekstern kredittinformasjon og at du vil motta en bekreftelse på dette.

Hvor land tid tar det fra jeg søker om kredittkort til jeg har det?

Om søknaden blir innvilget får du tilsendt kredittkortet med A-post innen noen få dager.

Her finner du søknadsskjemaet.

Elektronisk signatur med BankID

Du kan benytte din vanlige BankID og signere søknaden direkte. Les mer om BankID på bankid.no.

Hvordan velger jeg min egen PIN-kode når jeg søker om re:member kredittkort?

Dersom du velger elektronisk signatur med BankID eller BankID på mobil, vil du kunne velge din egen PIN-kode. Dersom du ikke velger din egen PIN-kode, vil du motta en kode i posten noen dager etter at du har mottatt kredittkortet.

Hvor kan jeg bruke kortet?

Du kan bruke kortet på alle brukersteder som er merket med Visa eller Mastercard. Du kan betale med kortet i de fleste butikker, på bensinstasjoner, restauranter, hoteller og reisebyråer. Du kan ta ut kontanter i alle norske og utenlandske minibanker.

Du bør alltid bruke re:member til å betale for varer og tjenester på internett. Da kan du kontrollere belastningene før du betaler.

NB: Kortet er sperret for pengespill.

Hvor mye får jeg i kredittgrense?

Kredittgrensen du får på ditt re:member kredittkortet er basert på en individuell kredittvurdering. Du kan senere søke om å øke denne.

 

Kortet mitt viker ikke, hva gjør jeg?

Dersom du ikke har benyttet hele din kredittramme, og dine regninger er betalt, kontakt kundeservice på telefon 73 89 77 55. Det kan hende kortet er blitt ødelagt.

Kan jeg endre min firesifrede PIN-kode?

Ja, det kan du enkelt gjøre i nettbanken. Velger du å bytte PIN-kode, mottar du et nytt kort av oss etter 3-5 virkedager etter at koden er registrert. Gammelt kort vil fungere med gammel PIN-kode frem til det nye kortet ankommer.  

Hvorfor tar noen butikker eller brukersteder gebyr når jeg betaler med kredittkort, mens andre ikke gjør det?

Noen brukersteder tar et ekstra gebyr dersom du betaler med kort. Dette gjelder stort sett i utlandet. Det er brukerstedene som bestemmer om de skal ta et slikt gebyr eller ikke, og de bestemmer også størrelsen på gebyret. Det har ikke blitt noen utbredt praksis, men det forekommer i enkelte bransjer. I tillegg vet vi at en del nettbutikker praktiserer ekstragebyr ved betaling med kredittkort. Butikken eller brukerstedet er forpliktet til å informere deg som kunde om at du vil bli belastet med et ekstragebyr dersom du betaler med kredittkortet ditt. Det kan allikevel være greit å spørre betjeningen før du betaler.

Jeg ønsker meg et tilleggskort, hva gjør jeg?

Utnytt ditt re:member kredittkort enda bedre ved å bestille tilleggskort til en av dine nærmeste, som samboer eller ektefelle. Dere får da hvert deres kort, men får tilsendt én felles faktura.

Du kan enkelt bestille tilleggskort i Nettbanken. Følg anvisningene der for å søke.

Det kan være praktisk at du og din nærmeste har hvert deres kort. Fakturaen vil vise hva som er brukt på hvert av kortene og dere har like god kontroll over deres personlige økonomi. Tilleggskortet kommer under samme kredittgrense som den du har i dag. Som hovedkortinnehaver er du ansvarlig for bruk av tilleggskortet. Tilleggskortsøker må være over 18 år.