Spørsmål og svar knyttet til koronaviruset

Jeg har spørsmål knyttet til reiseforsikringen

Jeg har fått en reise eller opplevelse kansellert på grunn av koronavirus

Jeg vil komme i kontakt med kundeservice

Jeg kan ikke betale min faktura

Jeg har Betalingsforsikring inkludert i mitt kredittkort: Nå har jeg blitt permittert, mistet jobben eller er sykemeldt. Hva skal jeg gjøre?

Jeg har tegnet Låneforsikring av mitt forbrukslån: Nå har jeg blitt permittert, mistet jobben eller er sykemeldt. Hva skal jeg gjøre?

Jeg er selvstendig næringsdrivende og har Betalingsforsikring til mitt kredittkort: Nå har jeg mistet jobben eller er sykemeldt. Hva skal jeg gjøre?

Jeg er selvstendig næringsdrivende og har Låneforsikring til mitt forbrukslån: Nå har jeg mistet jobben eller er sykemeldt. Hva skal jeg gjøre?

Jeg har sendt inn skadeskjema på min Låneforsikring (lån) eller Betalingsforsikring (kort), og har ikke mulighet til å betale min neste faktura. Hva skal jeg gjøre?



Jeg har spørsmål knyttet til reiseforsikringen

Det er egne betingelser for bestilling og avbestilling for hver enkelt reise og arrangement. Det er viktig at du selv sjekker betingelsene for din bestilling. Det kan variere hvor nært avreise du kan ombooke, avbestille og/eller om det er gebyr for endring eller avbestilling. Merk at mange reiseselskap/flyselskap/arrangører har utvidet perioden for åpent kjøp, tilbyr avbestilling, ombooking, omgjøring av bestilling/booking til poeng/bonus/cashpoints e.l. (for senere bruk). For spørsmål om betingelsene for din bestilling, ta kontakt med selger.

På Forbrukerrådets nettsider finner du informasjon om dine rettigheter som forbruker, angående for eksempel pakkereiser, flyreiser, hotell, arrangementer og billetter.

Avbestillingsforsikringen tilknyttet re:member kredittkort dekker avbestilling på grunn av sykdomsrelaterte hendelser som rammer sikrede eller sikredes nærmeste familie, som for eksempel at sikrede blir alvorlig syk like før avreise og ikke kan gjennomføre reisen. Forsikringen dekker ikke avbestilling på grunn av forhold på reisemålet, som for eksempel at reisemålet har fastsatt innreiseforbud grunnet koronaviruset.

Har du spørsmål som omhandler forsikring, vennligst kontakt forsikringsselskapet AIG på telefon 22 00 20 80 eller via e-post skadekontoret@aig.com

Ønsker du å kreve erstatning må dette meldes skriftlig til AIG. Du finner skadeskjema på AIGs nettsider.

re:member kan dessverre ikke besvare spørsmål om overnevnte.

Jeg har fått en reise eller opplevelse kansellert på grunn av koronavirus

Hvis du skal søke om en tilbakebetaling på grunn av en innstilt flyreise, pakkereise, event eller lignende må du først ta kontakt med selgeren direkte. For at re:member skal kunne vurdere om du har rett til tilbakebetaling må du ha dokumentasjon som viser at selger ikke vil tilbakebetale deg. Ta vare på all kommunikasjon med selger. Husk på at selgere av reiser og tjenester har stor pågang for tiden og det kan derfor ta lengre tid enn vanlig og få svar.

Du finner mer informasjon om tilbakebetaling på vår reklamasjonsside.

Jeg vil komme i kontakt med kundeservice

Du finner svar på det meste i nettbanken og i appen. Hvis du vil snakke med kundeservice, ta kontakt med oss på telefonnummer: 73 89 77 55. Åpningstid er hverdager fra kl. 08.00 – 18.00.

Jeg kan ikke betale min faktura

Hvis du befinner deg i en situasjon hvor du mister hele eller deler av inntekten din, ønsker vi å hjelpe deg med å finne løsninger for å forhindre betalingsutfordringer. Kontakt kundeservice på telefonnummer: 21 31 66 07. Åpningstid er hverdager fra kl. 08.00 – 18.00.

Jeg har Betalingsforsikring inkludert i mitt kredittkort: Nå har jeg blitt permittert, mistet jobben eller er sykemeldt. Hva skal jeg gjøre?

På grunn av koronaviruset opplever forsikringsadministratoren svært stor pågang på telefon. Dette gjør at det dessverre er lenger svartid enn normalt. Vi oppfordrer derfor våre kunder til å sende inn et skadeskjema, istedenfor å ringe til forsikringsadministratoren. Da kan de fortere hjelpe alle som har krav på utbetalinger.

For at vår forsikringsadministrator skal kunne behandle ditt krav, må du laste ned og fylle ut skadeskjema for hendelsen det gjelder:

Ferdig utfylt skadeskjema sendes til e-post: betalingsforsikring@willis.com eller per post til: 

Willis Towers Watson Sweden AB
Betalingsforsikring  
Box 7273, 103 89 Stockholm, Sverige

Forsikringsadministratoren tar kontakt så fort som mulig vedrørende din skadebehandling.

Mer informasjon om forsikringen finner du på våre nettsider eller i nettbanken. Du kan også se fullstendige vilkår her.

Jeg har tegnet Låneforsikring av mitt forbrukslån: Nå har jeg blitt permittert, mistet jobben eller er sykemeldt. Hva skal jeg gjøre?

På grunn av koronaviruset opplever forsikringsadministratoren svært stor pågang på telefon. Dette gjør at det dessverre er lenger svartid enn normalt. Vi oppfordrer derfor våre kunder til å sende inn et skadeskjema, istedenfor å ringe forsikringsadministratoren. Da kan de fortere hjelpe alle som har krav på utbetalinger.

For at vår forsikringsadministrator skal kunne behandle ditt krav, må du laste ned og fylle ut skadeskjema for hendelsen det gjelder:

Ferdig utfylt skadeskjema sendes til e-post: laneforsikring@willis.com eller per post til: 

Willis Towers Watson Sweden AB
Betalingsforsikring  
Box 7273, 103 89 Stockholm, Sverige

Forsikringsadministratoren vil kontakte deg så fort som mulig vedrørende din skadebehandling.

Mer informasjon om forsikringen finner du på våre nettsider eller i nettbanken. Du kan også se fullstendige vilkår her.

Jeg er selvstendig næringsdrivende og har Betalingsforsikring til mitt kredittkort: Nå har jeg mistet jobben eller er sykemeldt. Hva skal jeg gjøre?

Forsikringen gjelder ikke for ufrivillig arbeidsledighet for selvstendig næringsdrivende (for eksempel ved konkurs).

På grunn av koronaviruset opplever forsikringsadministratoren svært stor pågang på telefon. Dette gjør at det dessverre er lenger svartid enn normalt. Vi oppfordrer derfor våre kunder til å sende inn et skadeskjema, fremfor å ringe forsikringsadministratoren. Da kan de fortere hjelpe alle som har krav på utbetalinger.

For at vår forsikringsadministrator skal kunne behandle ditt krav, må du laste ned og fylle ut skadeskjema for hendelsen det gjelder:

Ferdig utfylt skadeskjema sendes til e-post: betalingsforsikring@willis.com eller per post til: 

Willis Towers Watson Sweden AB
Betalingsforsikring
Box 7273, 103 89 Stockholm, Sverige

Forsikringsadministratoren vil kontakte deg så fort som mulig vedrørende din skadebehandling.

Mer informasjon om forsikringen finner du på våre nettsider eller i nettbanken. Du kan også se fullstendige vilkår her.

Jeg er selvstendig næringsdrivende og har Låneforsikring til mitt forbrukslån: Nå har jeg mistet jobben eller er sykemeldt. Hva skal jeg gjøre?

Forsikringen gjelder ikke for ufrivillig arbeidsledighet for selvstendig næringsdrivende (for eksempel ved konkurs).

På grunn av Coronaviruset opplever forsikringsadministratoren svært stor pågang på telefon. Dette gjør at det dessverre er lenger svartid enn normalt. Vi oppfordrer derfor våre kunder til å sende inn et skadeskjema, fremfor å ringe forsikringsadministratoren. Da kan de fortere hjelpe alle som har krav på utbetalinger.

For at vår forsikringsadministrator skal kunne behandle ditt krav, må du laste ned og fylle ut skadeskjema for hendelsen det gjelder:

Ferdig utfylt skadeskjema sendes til e-post: betalingsforsikring@willis.com eller per post til: 

Willis Towers Watson Sweden AB
Betalingsforsikring
Box 7273, 103 89 Stockholm, Sverige

Forsikringsadministratoren vil kontakte deg så fort som mulig vedrørende din skadebehandling.

Mer informasjon om forsikringen finner du på våre nettsider eller i nettbanken. Du kan også se fullstendige vilkår her.

Jeg har sendt inn skadeskjema på min Låneforsikring (lån) eller Betalingsforsikring (kort), og har ikke mulighet til å betale min neste faktura. Hva skal jeg gjøre?

Hvis du har problemer med å betale din faktura ber vi deg ta kontakt med kundeservice på telefon +47 21 31 66 07 (hverdager kl. 08.00 - 18.00). Vi har egne spesialister som hjelper kunder med betalingsproblemer.  Du kan gjerne oppgi at du har sendt inn et skadeskjema til forsikringsadministratoren Willis Towers Watson Sweden AB.