Hvordan reklamere på et kortkjøp?
De fleste kortkjøp blir korrekt gjennomført, men det kan forekomme transaksjoner på din faktura som du ikke kjenner igjen. Enten fordi det har skjedd en feil eller at du ikke får varen som er bestilt og betalt med kortet.
Vær oppmerksom på:
- Dersom du oppdager noe feil må du handle raskt.
- Kjenner du til belastningen, må du alltid forsøke å løse saken direkte med utsalgsstedet først, spar på kvitteringer og avtaler.
- Kjenner du ikke til belastningene er det viktig at du sperrer kortet på (+47) 73 89 77 55 så snart som mulig.
Slik reklamerer du på et kjøp:
- Logg inn i nettbanken.
- Klikk på "Reklamere på transaksjon"
- Svar på spørsmålet som kommer opp: om du har kortet, eller om du har mistet det.
- Velg transaksjon(er) du ønsker å reklamere på.
- Velg årsak til reklamasjonen din.
- Legg ved dokumentasjon der det er påkrevd, og som eventuelt kan hjelpe saken din.
- Signer og bekreft med BankID eller BankID på mobil.
Du må ha BankID for å kunne logge inn i nettbanken. Hvis du ikke har BankID får du det ved å kontakte din bank. Du kan lese mer om BankID her.
Saksbehandling av reklamasjoner
Under saksbehandlingstiden av din reklamasjon vil vi tilbakeføre det beløpet du reklamerer på til din kortkonto. Dersom det skulle fremkomme dokumentasjon eller grunnlag for gjenbelastning, forbeholder Entercard seg retten til å gjenbelaste kortet for beløpet. Du vil få tilbakemelding på din sak via din nettbank.
Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte oss på telefon 73 89 77 97 eller på e-post: kortservice@entercard.no.