forbrukslan-prisliste.jpg

Søk om re:member kredittkort. 

Eff. rente 25,4 %, 15 000 kr o/ 12 mnd. Kostnad 1 466 kr. Totalt 16 466 kr.

5 grunner til å sykle mer

Sykkelsesongen står for døren, i alle fall for de av oss som ikke sykler hele året. I takt med at været blir varmere og føret blir mer sykkelvennlig, blir det mer og mer fristende å legge ut på sykkeltur, enten det er for treningens skyld eller for turopplevelsens skyld.

Her er fem gode grunner til at du bør sykle mer:

1. Helsegevinstene

Sykling krever et ganske høyt energiforbruk, der du blant annet forbrenner fett. Derfor er sykling en god treningsform for alle som vil gå ned i vekt til bikinisesongen eller av helsemessige årsaker. Samtidig trener du hjertet, muskulaturen og skjelettet når du sykler. Styrke og utholdenhet er også en god effekt.

2. Hjernen fungerer bedre

Bevegelse på sykkelsetet gir bedre blodgjennomstrømming i kroppen og i hjernen, noe som fører til at du tenker klarere og blir mer våken og opplagt etter en sykkeltur.

3. Lykkehormoner

Når du sykler, som i all annen trening, skilles det ut endorfiner i kroppen. Hvis du sykler med godt tempo og blir svett, vil du kunne kjenne den lykkefølelsen som kroppen selv produserer i form av endorfiner. Denne lykkefølelsen gjør sykkelturen lystbetont, og du vil få positive effekter på humør og fysikk også etter at du har avsluttet turen. Du blir gladere og får mer energi.

4. Natur- og kulturopplevelser

En av de beste fordelene med sykling sammenlignet med
andre treningsformer, er naturopplevelsene og andre positive opplevelser som følger med på kjøpet. Enten du sykler i byen, på sykkelstier i urbane strøk eller langs landeveien eller terrenget, får du mulighet til å oppleve natur og kultur på nært hold fra sykkelsetet. Og om du ikke sykler for hardtreningens skyld, vil du likevel få gode effekter av syklingen, selv i et moderat tempo.

5. God selvfølelse

Når du gjør noe som får deg til å føle deg vel, vil du oppleve en bedre selvfølelse. Både fordi du har tatt steget og faktisk gjennomført aktiviteten, men også fordi de positive effektene av treningen har effekter på alt som ble nevnt over – generelt god helseeffekt, positive virkninger på tenkeevnen og hjernen, og opplevelsene som treningen fører med seg. Det er ingen grunn til at du ikke skal gi selvfølelsen din et «boost» nå i vår – det er bare å slenge seg på sykkelen og dra ut på tur!

Kom i gang med ny sykkel

Uansett om du bare ønsker deg en ny sykkel eller vil investere i en for å komme i gang med treningen, trenger du en sykkel som tilfredsstiller dine krav til funksjonalitet og kvalitet. Hvis du fortsatt må spare en stund for å få råd til sykkelen du helst vil ha, kan et kredittkort fra re:member være til hjelp i overgangen, slik at du får utnyttet sesongen fullt ut. Du kan søke om kredittkort på opptil 150 000 kroner. Du kan enkelt laste ned re:member-appen slik at du alltid har kontoll på din saldo og transaksjoner. Har du ikke et re:member-kort kan du søke om et her.