reklamasjon.jpg

Reklamasjoner

De fleste kortkjøp blir korrekt gjennomført, men det kan forekomme transaksjoner på din faktura som du ikke kjenner igjen. Enten fordi det har skjedd en feil eller at du ikke får varen som er bestilt og betalt med kortet.

Vær oppmerksom på:

  • Dersom du oppdager noe feil må du handle raskt.
  • Kjenner du til belastningen, må du alltid forsøke å løse saken direkte med utsalgsstedet først, spar på kvitteringer og avtaler.
  • Kjenner du ikke til belastningene er det viktig at du sperrer kortet på (+47) 73 89 77 55 så snart som mulig.

Slik reklamerer du på et kjøp:

  1. Logg inn i nettbanken.
  2. Klikk på "Se alle" under "Siste bevegelser".
  3. Scroll helt ned på siden, og klikk på "Reklamere på transaksjon".
  4. Velg transaksjon(er) du ønsker å reklamere på.
  5. Velg årsak til reklamasjonen din.
  6. Legg ved dokumentasjon der det er påkrevd, og som eventuelt kan hjelpe din sak.
  7. Signer og bekreft med BankID eller BankID på mobil.

Du må ha BankID for å kunne logge inn i nettbanken. Hvis du ikke har BankID får du det ved å kontakte din bank. Du kan lese mer om BankID her.

Saksbehandling av reklamasjoner

Under saksbehandlingstiden av din reklamasjon vil vi tilbakeføre det beløpet du reklamerer på til din kortkonto. Dersom det skulle fremkomme dokumentasjon eller grunnlag for gjenbelastning, forbeholder EnterCard seg retten til å gjenbelaste kortet for beløpet. Du vil få tilbakemelding på din sak via din nettbank.

Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte oss på telefon 73 89 77 97 eller på e-post: kortservice@entercard.no.