Eff. rente 30,33 %,
15 000 kr o/ 12 mnd. Kostnad 1 717 kr. Totalt 16 717 kr.
De beste betalingstipsene fra Entercards anti-svindeleksperter
re:member kredittkort er utstedt av Entercard Norge, filial av Entercard Group AB. EnterCars svindelseksperter har samlet de beste tipsene for deg som betaler med kredittkort i ferien.
Kredittkort er et sikkert betalingsmiddel, men for å unngå problemer med betalinger anbefaler vi å være ekstra oppmerksom i noen situasjoner.
1. Leiebil
Hver sommer får Entercard spørsmål av kunder om etterbelastninger fra bilutleieselskaper. Bilutleieren kan senere belaste deg om du har levert bilen med tom tank, fått bøter eller lignende. Har du derimot skadet bilen eller noe er stjålet fra den skal det hentes inn samtykke fra deg før de eventuelt trekker beløpet fra kortet.
Vær ekstra oppmerksom ved kjøp av forsikringer. De er ofte inkludert i prisen, men det hender bilutleier forsøker å selge deg ekstra forsikringer. Dersom du signerer på forsikringen har du godtatt den. Da kan vi ikke hjelpe deg i en reklamasjonssak.
Før du reiser er det lurt å sjekke om du allerede er dekket gjennom reiseforsikringen, eller om det kan lønne seg å kjøpe en egenandelsforsikring for leiebil gjennom kredittkortet. Med re:member kredittkort kan du bestille Trygghetspakken, hvor du blant annet får egenandelsforsikring for leiebil.
2. Ta vare på kvitteringer
Ta vare på alle kvitteringer når du bruker kredittkortet ditt i utlandet. Da kun du sammenligne kvitteringene med fakturaen i etterkant. Hvis du leier bil, booker hotell eller cruise er det lurt å ta vare på all korrespondanse med selger. Da stiller du sterkere i en eventuell reklamasjonssak.
3. Ferieplanlegger
Husk å benytte deg av ferieplanleggeren i nettbanken hvis du skal på ferie til utlandet. Ved å informere oss om når og hvor du drar sikrer du at kortet fungerer optimalt.
4. Falske varer
Det finnes dessverre useriøse aktører som forsøker å selge deg falske varer. Sjekk alltid varen grundig før du kjøper den. En god tommelfingerregel er at hvis noe er for godt til å være sant, så er det som regel det.
5. Ikke gi fra deg kortet
Ikke gi fra deg kredittkortet når du skal betale. Be heller selgeren hente betalingsterminalen. Dersom dette ikke er et alternativ, bli med til terminalen.
6. Avvist kjøp
Vi gjør alt vi kan for å forhindre misbruk, og vårt sikkerhetssystem overvåker alle transaksjoner døgnet rundt. Hvis vi mistenker et misbruk vil kortet bli avvist ved kjøp, og vårt sikkerhetsteam tar kontakt med deg på sms eller annen måte.
7. SMS tjeneste
Vår SMS-tjeneste informerer om du har tastet feil PIN-kode og om dekning på kortet. I re:member sin nettbank og app finner du også PIN-koden, saldo og en rekke andre tjenester.
8. Stjålet kort
Legg inn telefonnummeret til sperretjenesten på mobilen før du reiser. Om uhellet er ute og du mister eller blir frastjålet kortet, ring sperretjenesten så fort som mulig. Det kan være lurt å ta med et ekstra kort på reisen, og oppbevar aldri kortet og PIN-koden sammen.
9. Betal i lokal valuta
Når du betaler med kort i utlandet blir du ofte spurt om du vil betale i lokal valuta eller norske kroner. Velg lokal valuta, fordi det som regel gir deg best vekslingskurs.