Vattenrutschkana2.jpg
  1. Start
  2. Kredittkort
  3. Tips til hvordan du får maksimalt ut av utetreningen

Hvordan få maksimalt ut av utetrening?

Søk om re:member kredittkort. 

 

Eff. rente 25,4 %, 15 000 kr o/ 12 mnd. Kostnad 1 466 kr. Totalt 16 466 kr.

Man føler seg alltid fresh etter en god treningsøkt, og ofte føler man seg ekstra sunn og sprek etter en treningsøkt ute i det fri. Så hvorfor betale dyre dommer for medlemsskap på treningssentre, når du heller kan trene ute i naturen?

Sykkel, ski og til en viss grad også svømming er idretter forbundet med utetrening, men også styrketrening utendørs går fint an å utføre. Det er faktisk enklere enn du tror!

Styrketrening utendørs

Det finnes mange enkle styrke- og kondisjonsøvelser du kan gjøre ute, som er minst like effektive som de du gjør innendørs på et fullstappa treningssenter. Egenvekttrening er nemlig skånsom og det er lett å få trent hele kroppen.

Dette er våre fire beste styrkeøvelser som du enkelt kan gjøre ute ved hjelp av en trapp, en benk eller andre hjelpemidler du finner ute i naturen:

Dips: Dette er en klassiker for å trene baksiden av armen, altså triceps, men også kjernemuskulaturen. Hvor tungt du vil det skal være velger du selv ved å justere avstanden fra bena til benken.

Pushups: Dette er en super øvelse for hele overkroppen, for du trener både bryst, rygg og skuldre samtidig. Hvis du synes det er tungt, kan du nedjustere vanskelighetsgraden ved å sette knærne i bakken, plassere hendene på trappetrinn, eller ha bena på trappetrinnet.

Ettbens splittknebøy: Dette er en god øvelse for å opparbeide stabiliteten i knærne, samtidig som du trener både ben og rumpe. Plasser et av bena på en benk bak deg. Kjenn at du har vekten i hælen på det fremste benet. Deretter beveger du kroppen sakte opp og ned, slik du gjør når du utfører vanlig knebøy.

Planken: Det finnes mange plankevarianter som trener kjernemuskulaturen. Velger du sideplanken, eller en variant der du trekker knærne opp til motsatt skulder får du en vridning som gjør at magemusklene jobber dynamisk.  

Utetrening

Tradisjonelle treningsformer utendørs

Tenk så deilig det er å sette seg på sykkelen, tråkke i vei og la hjernen koble av fra alt hverdagsstresset. Sykkeltrening er en skånsom og effektiv treningsform, og gir høy uttelling når det gjelder kondisjon. Blir landeveien for kjedelig for deg, kan du heller sykle i skogen med terrengsykkel. Ved å sykle på stier i skoen får du virkelig fart på pulsen. Du trener både utholdenhet, teknikk og til og med mange muskler man ofte glemmer.

Viser det seg at dette er sporten for deg, hvorfor ikke ha Birkebeinerrittet som målsetting for året? Det 86 kilometer lange terrengsykkelløpet mellom Rena og Håkons Hall i Lillehammer tiltrekker seg 16 000 deltakere årlig, og i 2018 er datoen 25. august.

Foretrekker du heller å spenne bena til skiene, kan målet være å delta i det 54 kilometer lange Birkebeinerrittet i klassisk stil. Interessen for langrenn er større enn den noen gang har vært - og med god grunn. Langrenn regnes for å være en av verdens beste treningsformer. Nesten alle musklene dine er involvert og kondisjonsutbyttet er på topp. 

Uavhengig av om det blir sykkel eller ski, er det viktig å ha treningsutstyret på plass. Vår store guide til treningstilbehør gir deg tipsene du trenger om det nyeste innen treningsutstyr, så du er skikkelig forberedt til sesongstart!

Styrketrening utendørs

Gode rabatter på treningsutstyr

Har du et kredittkort fra re:member, får du gode rabatter gjennom fordelsprogrammet re:member reward i en rekke treningsrelaterte nettbutikker, blant annet Gymgrossisten, OutNorth og Sportamore. Her finner du garantert både utstyret og treningstøyet du trenger for å komme i gang.

Dersom du ikke allerede har et kredittkort fra re:member, kan du søke om et her. Du får opptil 150 000 kroner i kreditt og det er ingen årsavgift på kredittkortet - verken første eller påfølgende år.