makeithappen-22.jpg

Fem enkle treningstips

Søk om re:member kredittkort. 

Eff. rente 25,4 %, 15 000 kr o/ 12 mnd. Kostnad 1 466 kr. Totalt 16 466 kr.

Historien gjentar seg hvert eneste år. I januar er det stinn brakke på treningsstudioer i det langstrakte land, men allerede i mars er det stort sett bare de mest trofaste igjen - de som har trent flittig i en årrekke uten å påvirkes nevneverdig av dårlig samvittighet i årets første måned. Dette er re:members guide til hvordan du beholder en aktiv livsstil året gjennom.

Ribba og pinnekjøttet er fortært, du har for lengst blitt lei av julesangene og glitteret fra høytiden har lagt seg. ­Et nytt år bringer nye muligheter, og selvfølgelig ett av de vanligste nyttårsforsettene - å trene mer. Mange av oss stuper inn i det nye året med store planer om å få en mer aktiv livsstil, spise sunt og trene mer. Men hvorfor er det så mange av oss som ikke klarer å holde det vi lover oss selv?

Studier viser nemlig at de aller færreste av oss klarer det. I følge psykolog Richard Wiseman som ledet forskningsopplegget ved University of Hertfordshire, mislykkes hele fire av fem med å holde nyttårsforsettene. Så hva skal egentlig til for å opprettholde en aktiv livsstil gjennom hele året? re:members gir deg noen smarte treningstips som gjør det enklere å holde nyttårsforsettet.

1. Sett realistiske mål

Ikke sett som mål at du skal trene fire ganger i uken og løpe maraton i mai. Dersom du ikke har trent så mye før, er fallgruven stor. Det er lett å gi opp når du ikke når målene dine, så start i det små. Sett realistiske mål, så kan du heller oppjustere dem underveis når du får ny motivasjon for å ha nådd målene du satte deg.

2. Del opp målene

Del opp hovedmålene i flere mindre, konkrete delmål. På denne måten opplever du oftere følelsen av måloppnåelse. Slik får du motivasjon til å fortsette med trening.

3. Belønne deg selv

Det er kanskje ingenting som motiverer like mye som premier, derfor bør du belønne seg selv hvis du klarer noen av målene du har satt deg over en viss tidsperiode. For eksempel: klarer du gjøre alt du ville den første måneden, kan du kjøpe deg noen .  

4. Loggfør treningen din

Det gir motivasjon å se resultater og fremgang, derfor er det lurt å loggføre treningen. Bare det å se at du faktisk har klart å gjennomføre ukens treningsprogram fra uke til uke, er motivasjon i seg selv. Du kan enten gjøre det i en god gammeldags notatbok, eller ha en oversikt i en mobilapp.

5. Husk å unne deg selv litt kos

En aktiv og sunn livsstil betyr ikke at det ikke er lov å kose seg, alt handler om begrensninger. Selv om det ikke er lov å kose seg hver dag, er det lov med lørdagsgodt! Hvis du kutter ut alt av kos og godsaker, blir det ikke spesielt morsomt. Dessuten, en skikkelig søndagsfrokost med egg og bacon smaker mye bedre hvis den er fortjent.

Få rabatt på treningsutstyr

Vi håper ovenstående treningstips vil være til hjelp når du skal komme i gang med et nytt treningsprogram for det nye året. Husk også at du kan få gode rabatter i en rekke treningsrelaterte nettbutikker hvis du har kredittkort fra re:member, blant annet Gymgrossisten og OutNorth.

Det er enkelt å handle via re:member reward, du må kun gjennom tre enkle trinn:

  1. Logg inn og velg butikk. Ved å logge inn med de fire siste sifrene på ditt re:member kredittkort, fødselsdato og postnummer, kan du søke etter butikk via kategori eller frisøk. Herfra klikker du deg videre til butikkens egen hjemmeside.
  2. Handle. Dette trinnet er det enkleste - du handler akkurat som vanlig, og får en rabatt som trekkes fra din månedlige faktura. Det koster aldri noe ekstra å handle via re:member reward. Betal med re:member-kortet.
  3. Rabatten trekkes på din neste re:member faktura. Hver måned får du en oversikt som viser hvilke rabattbeløp som er trukket fra på de kjøpene som er gjennomført den måneden.

Dersom du ikke allerede har et kredittkort fra re:member, kan du søke om et kort her. Kortet har mange fordeler, du får blant annet opptil 150 000 kroner i kreditt, inntil 45 dagers rentefri kreditt, og det er ingen årsavgifter på kortet.