
Si opp eller sperre kredittkortet
Her finner du ofte stilte spørsmål knyttet til det å si opp eller sperre ditt re:member kredittkort. Finn svar på det du lurer på nedenfor.
Spørsmål og svar
Trenger du nytt kredittkort fordi det gamle er slitt eller ødelagt, kan du enkelt bestille kredittkort i appen eller i nettbanken. Er kredittkortet ditt mistet eller stjålet, må du ringe den døgnåpne sperretjenesten med én gang på telefon +47 73 89 77 55 (tast 1).
Hvis utløpsdatoen på kredittkortet ditt nærmer seg, vil du automatisk få tilsendt et nytt fra re:member den måneden det gamle utløper.
Slik bestiller du nytt kredittkort i appen
Klikk på kredittkortet du ønsker å bestille, klikk så på "Nytt kort". Så svarer du på om kortet er "Mistet eller stjålet", "Ødelagt" eller "Annet".
Slik bestiller du nytt kredittkort i nettbanken
I nettbanken scroller du ned til oversikten hvor det står "Kort". Klikk på "Bestill nytt kort". Du vil da få informasjon om hva du skal gjøre om kortet ditt er mistet eller stjålet, hvis kortets utløpsdato nærmer seg, om du har glemt PIN-koden, eller om du har endret navn.
Skal du bestille et nytt kredittkort fordi kortet ditt er slitt eller ødelagt, klikker du på "Bestill nytt kort".
Hvor lang tid tar det før det bestilte kredittkortet kommer?
Etter at du har bestilt nytt kredittkort, vil du få tilsendt ditt nye kort til din folkeregistrerte adresse i løpet av 3-5 virkedager. Ditt nåværende kort vil bli sperret en uke etter at du bestiller nytt kort. PIN-koden vil fortsatt være den samme som før.
Hvis du ønsker å si opp ditt re:member kredittkort, ta kontakt med kundeservice på telefon eller via privat melding i nettbanken.
Kortet blir sagt opp med en gang vi mottar henvendelsen, og det er ikke mulig å benytte kortet når det er sagt opp.
Må jeg signere noe?
Nei, du trenger bare å melde fra om at du ønsker å si opp kredittkortet, så fikser vi resten.
Hva gjør jeg med et kredittkortet jeg har sagt det opp?
Av sikkerhetsmessige grunner bør du makulere kredittkortet etter at du har sagt det opp.
Har du utestående saldo på kredittkortet, vil ikke kortet bli helt avsluttet før det er nedbetalt i sin helhet. Du velger selv om du vil betale hele beløpet eller om du vil delbetale i flere omganger. Da forholder du deg i så fall til mottatt faktura inntil utestående saldo er nedbetalt.
Kundeservice er åpen på hverdager mellom kl. 09:00 - 16:00. Ta kontakt med kundeservice på telefon 73 89 77 55. Husk +47 foran om du ringer fra utlandet.
Dersom du mister eller blir frastjålet kortet ditt er det viktig at du melder i fra med én gang. Du kan ringe telefon +47 73 89 77 55 hele døgnet for å sperre kortet. Linjene er døgnåpne enten du ringer fra Norden eller utlandet. Du vil motta en bekreftelse på at kortet er sperret og få tilsendt et nytt kort.
Noter ditt kortnummer og telefonnummer til våre sperretjeneste slik at du har det raskt tilgjengelig dersom du mister eller blir frastjålet kortet ditt.