
Nedbetaling
Her finner du ofte stilte spørsmål om hvordan nedbetalingen på forbrukslånet fra re:member fungerer, som for eksempel hvilke rente du kan få på lånet eller hva effektiv rente er.
Spørsmål og svar
Dersom du får problemer med tilbakebetalingen av lånet, må du kontakte oss så fort som mulig. Det er mye enklere å finne gode løsninger for alle parter dersom du tar kontakt tidlig.
Du kan når som helst betale inn ekstra på lånet ditt. Du bruker da det samme kontonummeret du betaler inn månedlig avdrag til. For å finne din aktuelle saldo kan du logge inn i nettbanken. Husk å benytte ditt faste KID-nummer ved innbetaling.
Du kan i utgangspunktet få maks 5 års nedbetalingstid, avhengig av hvor stort lånebeløpet er. Se lånekalkulatoren for eksempler på nedbetalingstid.
Du kan nedbetale all utestående gjeld når som helst og det koster ikke noe ekstra. Ved å betale raskere tilbake vil dine totale lånekostnader også reduseres. For beregning av totalbeløp ta kontakt med kundeservice.
Du kan velge mellom den 1.,15. og 20. som forfallsdato i måneden på nedbetaling av avdragene for ditt re:member forbrukslån.
Maks løpetid/avdragstid på et forbrukslån er 5 år, og løpetiden kan i utgangspunktet ikke forlenges utover 5 år. Dersom du har problemer med tilbakebetalingen av lånet, så ber vi deg om å kontakte kundeservice så fort som mulig. Det er mye enklere å finne gode løsninger for alle parter dersom du tar kontakt tidlig.
Ved for sen betaling påløper forsinkelsesrente med den rentesats som er bestemt etter lov om renter ved forsinket betaling. Forsinkelsesrenten skal likevel ikke være lavere enn den renten som til enhver tid løper i kredittforholdet.
Forfall, eller forfallsdato, er fristen for å betale en regning eller et lån. Betaler du ikke innen fristen, kan det påløpe renter og gebyrer, og i verste fall inkasso. Har du lån hos re:member kan du selv endre forfallsdato i nettbanken til den 1., 15. eller 20. i måneden – et tips er å legge den til forfall etter lønningsdag.