
eFaktura
Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål om eFaktura. Les om hva en eFaktura er og hvordan du oppretter det.
Spørsmål og svar
En eFaktura er en elektronisk faktura som du mottar direkte i nettbanken din eller i appen. I motsetning til en AvtaleGiro, som trekkes direkte fra kontoen din etter avtale, må du selv gå inn i nettbanken for å bekrefte at eFakturaen skal betales.
Slik fungerer eFaktura
Når du velger «Alltid eFaktura»/«Ja takk til alle» hos din Bank får du alle dine eFakturaer direkte i re:member-appen eller nettbank. Fakturaen er ferdig utfylt fra utsteder med kontonummer, KID-nummer og beløp. Dermed kan du sjekke at alt er riktig før du godkjenner og betaler.
Kunder som har eFaktura-avtale direkte med Entercard, vil motta eFaktura frem til 15. mai 2022. Etter dette må du registrere deg med "Alltid eFaktura"/«Ja takk til alle» for å fortsette å få det.
Fordeler med eFaktura
Det er flere fordeler med eFaktura, fakturaen kommer ferdig utfylt direkte inn i nettbanken din eller appen. Du slipper dermed å taste inn kontonummer og KID-nummer når du skal betale den.
Du må selv logge deg inn i nettbanken din og betale eFakturaen. Vær oppmerksom på at en purring aldri vil komme som eFaktura, den vil komme som brev i posten akkurat som papirfakturaer. Din eFaktuar fra re:member kan ikke betales med ditt re:member kredittkort.
Mottar du eFakturaer hver måned, kan du enkelt betale dine regninger direkte i re:member-appen.
Når du velger «Alltid eFaktura»/«Ja takk til alle» hos din Bank får du alle dine eFakturaer direkte i re:member-appen. Fakturaen er ferdig utfylt fra utsteder med kontonummer, KID-nummer og beløp. Dermed kan du sjekke at alt er riktig før du godkjenner og betaler.
Hva er fordelene med «Ja takk til alle»?
- Du slipper å betale fakturagebyr
- Du trenger ikke å inngå avtale om e-faktura med hver enkelt bedrift
- Fakturaen mottas digitalt og du sparer miljøet for unødvendig bruk av papir
- Du mottar e-faktura fra første regning etter godkjenning i re:member-appen
Hvor raskt blir eFakturaen betalt?
Når du godkjenner eFakturaen i re:member-appen, tar det normalt 1-2 dager innen betalingen er hos mottaker.
I kampanjeperioden er tjenesten gebyrfri.
Kan jeg gjøre endringer på min eFaktura?
Du kan endre beløpet som skal betales. Når du velger å betale så trekkes beløpet fra ditt re:member-kort samme dag.
Du kan ikke betale din eFaktura fra re:member med ditt re:member kredittkort.
En eFakturareferanse er ID-nummeret som viser hvem som betaler eFakturaen. Betalingsmottakere bruker ulike eFakturareferanser, som for eksempel, kundenummer, KID-nummer eller abonnementsnummer.
Du finner eFakturareferansen på regningen i nettbanken. Du kan også finne den på tidligere fakturaer. Er du usikker på om du har riktig eFakturareferanse eller ikke, bør du kontakte betalingsmottakeren før du betaler regningen.
Du vil automatisk få eFaktura fra Entercard hvis du har registrert deg med «Alltid eFaktura»/«Ja takk til alle» i nettbanken din.
Kunder som har eFaktura-avtale direkte med Entercard, vil motta eFaktura frem til 15. mai 2022. Etter dette må du registrere deg med "Alltid eFaktura"/«Ja takk til alle» for å fortsette å få det.
Med eFaktura får du regning tilsendt i nettbanken til din bankforbindelse i stedet for at denne kommer i posten. Da slipper du også papirfakturagebyret på 45 kr.
Du vil automatisk få eFaktura fra Entercard hvis du har registrert deg med «Alltid eFaktura»/«Ja takk til alle» i nettbanken din.
Beløpsfeltet på fakturaen er forhåndsutfylt med total uteslående saldo for den perioden fakturaen gjelder for. Du kan likevel fritt endre til et lavere beløp så lenge dette dekker minstebeløpet å betale. Minstebeløpet du må betale finner du på fakturaen din.