
Spørsmål og svar om PIN-kode
Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål om PIN-kode. Les hvordan du endrer PIN-koden og hvordan du finner frem ekisterende PIN-kode om du har glemt den.
Spørsmål om PIN-kode
Du kan enkelt endre din PIN-kode i nettbanken. Du vil da få tilsendt et nytt kort med den nye PIN-koden. Det gamle kortet ditt vil fungere med den gamle koden din frem til du mottar det nye kortet ditt i løpet av 3-5 virkedager.
For å endre PIN-koden din i nettbanken gjør du følgende:
- Logg inn i nettbanken.
- Trykk på "Endre PIN-kode" under seksjonen som heter "Kort".
- Du vil da bli bedt om å taste inn utløpsdatoen som du finner på fremsiden av kortet ditt, sammen med ny PIN-kode.
- Identfiserer deg med BankID
Om du har glemt PIN-koden til re:member kredittkortet ditt kan du enkelt finne den igjen i nettbanken eller i appen.
Nettbanken
Dersom du har glemt PIN-koden til kredittkortet ditt kan du lett finne igjen denne i nettbanken på følgende måte:
- Logg inn i nettbanken
- Trykk på "Se PIN-kode" under feltet som heter "Kort".
- Angi utløpsdato og cvc-koden din, og identifiser deg med BankID. Dette gjøres av sikkerhetshensyn.
- Din eksisterende PIN-kode vises så i 10 sekunder.
Appen
Du kan også finne PIN-koden din i re:member-appen.
Logg inn og klikk på "Se kortdetaljer" på ditt kredittkort, deretter klikker på "Se PIN". Fyll ut utløpsdato og cvc-koden på kortet ditt, og identifiser deg med passord eller fingeravtrykk. PIN-koden vises i 10 sekunder.
Hold alltid PIN-koden din skjult og skriv den aldri ned eller del den med andre. Den er personlig og skal være det av sikkerhetshensyn.
Dersom du har skrevet inn feil PIN-kode tre ganger så vil kortet ditt bli sperret frem til neste dag. Det vil si at du kan bruke kredittkortet igjen dagen etterpå. Har du glemt PIN-koden din kan du enkelt finne den igjen i appen eller i nettbanken.