Spørsmål og svar

Spørsmål og svar

Her finner du svar på det meste om re:member kredittkort. Velg kategori under og deretter spørsmål. Du kan også søke øverst til høyre på siden for å finne mer informasjon, eller ringer vårt kundesenter på telefon 815 00 701 (hverdager fra kl 08 til 18).

Når du søker om kort

Hva skjer med søknaden min?

Din kredittkortsøknad vil bli behandlet av vårt kundesenter.

Hvor lang tid tar det fra jeg søker om kredittkort til jeg har det?

Dette avhenger av om du velger å benytte elektronisk skjema med BankID eller Personlig Utlevering hos Posten (PUM) når du fyller ut søknadsskjemaet.

Elektronisk signatur med BankID:

Du kan benytte din vanlige BankID og signere søknaden direkte.
Om søknaden blir innvilget får du tilsendt kredittkortet med A-post innen noen dager.
Dermed slipper du å vente på hentelapp i posten og hente
pakken med kredittkortet på ditt lokale postkonto/post i butikk.

Personlig Utlevering hos Posten (PUM):

Dersom din søknad blir godkjent vil du etter 3-5 virkedager motta en melding fra posten om at kortet ditt er kommet. For din egen sikkerhet sendes kortet rekommandert, dvs. kortet må hentes av deg personlig på postkontoret. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta inntil 10 dager fra du søker til du har kortet. Dersom din søknad ikke blir innvilget vil du motta et brev i posten om dette.

Priser og betingelser

Hvilke priser gjelder for re:member kredittkort?

Når du bruker re:member har du inntil 52 dagers rentefri betalingsutsettelse. Ved forfall kan du velge å utsette deler av betalingen og betale i det tempo som passer deg og din økonomi. Vi tildeler en kredittgrense etter en vurdering og kan gi deg inntil kr 150.000.
Priser:

Årspris kr 0
Varekjøpsgebyr kr 0
Etableringsgebyr kr 0
Tilleggskort kr 0
efakturagebyr kr 0
Gebyr papirfaktura kr 35
Kontantuttak i
minibank
kr 35 + 1% av uttak
Kontantuttak i bank* kr 75 + 1% av uttak
Overføring fra kort til konto kr 35 + 1% av beløpet
Nominell rente  1,80% (21,62% per år)
Effektiv rente (per år)**  25,4% per år



* Bruk av kort hos Posten beregnes som kontantuttak i bank

**Eff.rente 25,4 %, 15.000, o/12 mnd. Totalt 16 408. Basert på et eksempel på kr 15.000 nedbetalt over 12 måneder. Samlet kredittbeløp vil da bli kr 16 408,-.

Hvilke vilkår gjelder for re:member kredittkort?

Vilkårene for re:member kan lastes ned i PDF-format:

Last ned vilkår for re:member kredittkort her

PIN-kode

Jeg har re:member-kort fra før og vil endre min PIN-kode. Hvordan gjør jeg dette?

Du kan enkelt endre din PIN-kode i nettbanken. Du vil da få tilsendt et nytt kort med den nye PIN-koden.

Hvordan velger jeg min egen PIN-kode når jeg søker om re:member kredittkort?

Det er for øyeblikket ikke mulig å velge egen PIN-kode ved bestilling av nytt re:member kredittkort.

Betale regninger

Hvordan kan jeg betale regninger med kortet?

Dette gjør du enkelt via nettbanken. Tjenesten koster kr 35 + 1 % av beløpet som overføres. Laveste beløp per overføring er kr 500. Vi gjør oppmerksom på at betalingen ikke kan regnes som utført før du har mottatt en bekreftelse.

Nettbank

Hvordan logger jeg inn i nettbanken?

Du må ha BankID for å logge deg inn i Nettbanken. Ta kontakt med banken din dersom du ikke har BankID fra før.

Klikk her for å komme til innloggingssiden for nettbanken.

Hva kan jeg gjøre i nettbanken?

I nettbanken har du full oversikt over alle kjøp og transaksjoner som du foretar med ditt re:member kredittkort.

Dette kan du gjøre i nettbanken:

  • Se saldo
  • Få oversikt over alle transaksjoner
  • Søke om økt kredittgrense
  • Betale regninger
  • Overføre penger til egen lønns- /brukskonto
  • Overføre penger fra re:member-kortet til annet kredittkort.
  • Endre PIN-kode på kortet
  • Bestille forsikringer.
  • Kontakte Kundesenteret

Klikk her for å logge inn i nettbanken.

Overføring av penger

Kan jeg overføre penger fra kredittkortet til min lønnskonto?

Ja, det kan du. Tjenesten koster kr 35 + 1 % av beløpet som overføres. Du kan overføre inntil disponibelt beløp på kortet og minimum 500 kr.

Du kan enkelt overføre penger i Nettbanken.

Kan jeg overføre annen kortgjeld til re:member kredittkort?

Har du utestående saldo på andre kredittkort, kan du overføre
denne saldoen til din re:member-konto.

Du kan overføre inntil det beløp du har som disponibel kreditt på ditt re:member-kort og minimum 500 kroner.

Det er enkelt å overføre penger i Nettbanken.

Alternativt kan du fylle ut fullmaktsskjema og send dette inn til:
EnterCard Norge AS
v/re:member
Postboks 2170
7412 Trondheim

Du kan også fakse inn fullmakten til faxnummer:  73 89 77 11.

Det beregnes renter fra den dagen beløpet er overført til re:member.

Sperre kortet

Hvordan sperrer jeg kortet?

Dersom du mister eller blir frastjålet kortet ditt er det viktig at du melder fra med én gang. Du kan ringe telefon +47 815 00 701 + valg 1 hele døgnet for å få sperret kortet. Fra utlandet ringer du: +47 23 33 83 32. Linjene er døgnåpne enten du ringer fra Norge eller utlandet. Du vil motta en bekreftelse på at kortet er sperret og få tilsendt et nytt kort.

Noter ditt kortnummer og telefonnummer til vår sperretjeneste slik at du har det raskt tilgjengelig dersom du mister eller blir frastjålet kortet ditt.

Når du bruker kortet

Hvor kan jeg bruke kortet?

Du kan bruke kortet på alle brukersteder som er merket med Visa eller MasterCard. Du kan betale med kortet i de fleste butikker, på bensinstasjoner, restauranter, hoteller og reisebyråer. Du kan ta ut kontanter i alle norske og utenlandske minibanker.


Du bør alltid bruke re:member til å betale for varer og tjenester på Internett. Da kan du kontrollere belastningene før du betaler.
NB: Kortet er sperret for pengespill.

Hvordan betaler jeg reiser med kortet?

Bestiller du reiser på Internett er det enkelt og sikkert å betale med re:member. Oppgi ditt kortnummer på nettsidens sikre side. 


Skal du betale en reise med re:member, spør reisebyrået om hva du skal gjøre for å få betalt med kortet. Hvis reisebyrået ikke har mulighet til å belaste ditt kort direkte, og sender deg en faktura kan du belaste fakturaen gjennom vår nettbank.


Betaler du reiser (min 50 % av reisens transportkostnader) med re:member er du og dine nærmeste dekket av en gratis reise- og avbestillingsforsikring.

Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å øke eller redusere kredittgrensen?

Du kan sende forespørsel om endring av kredittgrensen via vårt kontaktskjema, eller i nettbanken.

Hva menes med inntil 52 dagers rentefri betalingsutsettelse?

Med re:member har du inntil 52 dagers rentefri betalingsutsettelse. Eks. Har du valgt forfallsdato den 20. vil du motta regning på alt du har brukt kortet til i måneden før. Fakturaen genereres ca. 22 dager før forfall. Bruker du kortet dagen etter at fakturaen er generert, oppnår du 52 rentefrie dager. Bruker du kortet dagen før oppnår du 22 rentefrie dager.

Jeg har endret adresse, hva gjør jeg?

Bruk vårt kontaktskjema. Velg emne Endre kundeopplysninger.

Kortet mitt virker ikke, hva gjør jeg?

Dersom du ikke har benyttet hele din kredittramme, og dine regninger er betalt, kontakt vårt Kundesenter på telefon 815 00 701. Det kan hende kortet er blitt ødelagt.

Kortet mitt utløper om ikke lenge. Hva gjør jeg?

Du vil motta et nytt kredittkort i posten i god tid innen ditt eksisterende re:member kredittkort utløper.


Dette skjer automatisk. Husk at kortet er gyldig hele utløpsmåneden.

Kan jeg endre min fire-sifrede personlige kode/ PIN-kode?

Ja, det kan du enkelt gjøre i nettbanken.

Hvorfor tar noen butikker eller brukersteder gebyr når jeg betaler med kredittkort, mens andre ikke gjør det?

Noen brukersteder tar et ekstra gebyr dersom du betaler med kort. Dette gjelder stort sett i utlandet. Det er brukerstedene som bestemmer om de skal ta et slikt gebyr eller ikke, og de bestemmer også størrelsen på gebyret. Det har ikke blitt noen utbredt praksis, men det forekommer i enkelte bransjer. I tillegg vet vi at en del nettbutikker praktiserer ekstragebyr ved betaling med kredittkort. Butikken eller brukerstedet er forpliktet til å informere deg som kunde om at du vil bli belastet med et ekstragebyr dersom du betaler med kredittkortet ditt. Det kan allikevel være greit å spørre betjeningen før du betaler.

Reklamasjoner

Hvordan foretar jeg reklamasjoner?

Klikk her for å gjøre en elektronisk reklamasjon.

Faktura og nedbetaling

Hvordan betaler jeg fakturaen?

Fakturaen betaler du på samme måte som andre regninger. Du kan også bestille eFaktura. Da får du fakturaen automatisk inn i nettbanken din og slipper papirfakturagebyret på 35 kr.

Kan jeg variere det månedlige tilbakebetalingsbeløpet?

Du må minimum betale kr 100 eller 3 % av utestående beløp per måned.
Utover dette kan du betale det beløpet du ønsker, når du vil.

Hva er kontonummer for innbetaling?

Ved innbetaling benytter du ditt faste KID-nummer som du finner på din faktura eller i nettbanken. Kontonummer er 1430 06 42641.

Hvordan kan jeg betale regningen med eFaktura?

Med eFaktura får du regning tilsendt til din nettbank i stedet for at denne kommer i posten. Det eneste du trenger å gjøre er å godkjenne regningen. Det er fullt mulig å endre beløpet på eFakturaen hvis du ønsker det. Ønsker du eFaktura, bestiller du dette i nettbanken din. Da slipper du også papirfakturagebyret på 35 kr.

Hvor ofte får jeg faktura?

Du får faktura en gang i måneden. Fakturaen inneholder alle uttak og kjøp du har gjort med re:member i løpet av fakturaperioden. Har du f.eks. forfall den 20. februar vil alt du har brukt i måneden før (f.eks. januar) komme med på fakturaen. Du kan velge å ha forfallsdato den 1., 10., 15. eller 20. i hver måned. Denne har du også mulighet til å endre senere, om ønskelig.

Når begynner rentene å løpe?

Rentene begynner å løpe etter at faktura har forfalt, dersom du velger å fordele beløpet over tid.


Når blir beløpet jeg skylder på mitt re:member sendt til inkasso?

Så snart et inkassovarsel er forfalt kan vi sende kravet til inkasso.

Jeg har en inkassosak vedrørende mitt re:member og har fått regning på et salær. Hvordan beregnes disse salærsatsene?

Tariffmessig salær er en lovfestet sats inkassoselskapet har lov til å belaste kunden for å inndrive et krav. De maksimale satsene er lovregulert i Inkassoforskriften, utarbeidet av justisdepartementet.

Får jeg betalingsanmerkning ved oversendelse til inkasso?

Du får ingen betalingsanmerkning ved oversendelse til inkasso dersom kravet fra inkassobyrået innfris. Betalingsanmerkning påløper først når kravet må inndrives rettslig.

Hvor lenge blir en betalingsanmerkning stående?

En betalingsanmerkning vil bli slettet ved innfrielse av kravet.

Kan jeg overføre saldo fra annet kredittkort?

Ja, har du utestående saldo på andre kredittkort, kan du overføre
denne saldoen til ditt re:member kredittkort.

Du kan overføre inntil det beløp du har som disponibel kreditt på ditt re:member kredittkort og minimum 500 kr.

Det er også enkelt å overføre penger i Nettbanken.

Alternativt kan du fylle ut fullmaktsskjema på skjermen og send dette inn til:
EnterCard Norge AS
v/re:member
Postboks 2170
7412 Trondheim

Du kan også fakse inn fullmakten til faksnummer: 73 89 77 11.

Det beregnes renter fra den dagen beløpet er overført til re:member